Verdens første GEM-kull uteksaminert

NHHs første kull til MBA i Global eManagement er nå uteksaminert, og holdt sin avslutningsfest i Oslo i slutten av januar. I alt 32 norske deltakere har fulgt verdens første globale studieprogram i 1 ½ år.

Det internasjonale studiet begynte høsten 2000 i Rotterdam, og ble avsluttet i november 2001 i Aten. Det er avholdt både nasjonale og internasjonale samlinger i løpet av studietiden. Studiet tilbys av et konsortium av framstående internasjonale business schools med tyngdepunkt i Europa og USA.
Det bygger på et felles pensum utviklet i et faglig samarbeid mellom skolene, og tar spesielt for seg forretningsprosesser og rammebetingelser i et globalt perspektiv. Informasjonsteknologiens rolle er sterkt vektlagt, og studentene har fått ny kunnskap kombinert med ny erfaring i å jobbe i virtuelle team med deltakere fra andre land (teknologi, kultur, språk, tidssoner). I tillegg har studiet gitt deltakerne et faglig og sosialt nettverk til ledere i mange land.
NHH tar sikte på å etablere et nytt GEM-kull til høsten.

KLIKK PÅ BILDET FOR STØRRE UTGAVE

Første rekke:
Per Christian Kaels, Denofa AS,Tove Dyblie, daVinci Consulting AS,
Marie Tjøsvoll, Oracle Norge AS, Sigurd Rønneberg, Nordea ASA, Åslaug Trageton, EDB Fellesdata AS, Helge Håskjold

Midten:
Jon Helsingeng, Honeywell AS, Tore Karlgård, Sensus AS