Verdens første GEM-kull uteksaminert

NHHs første kull til MBA i Global eManagement er nå uteksaminert, og holdt sin avslutningsfest i Oslo i slutten av januar. I alt 32 norske deltakere har fulgt verdens første globale studieprogram i 1 ½ år.

Det internasjonale studiet begynte høsten 2000 i Rotterdam, og ble avsluttet i november 2001 i Aten. Det er avholdt både nasjonale og internasjonale samlinger i løpet av studietiden. Studiet tilbys av et konsortium av framstående internasjonale business schools med tyngdepunkt i Europa og USA.
Det bygger på et felles pensum utviklet i et faglig samarbeid mellom skolene, og tar spesielt for seg forretningsprosesser og rammebetingelser i et globalt perspektiv. Informasjonsteknologiens rolle er sterkt vektlagt, og studentene har fått ny kunnskap kombinert med ny erfaring i å jobbe i virtuelle team med deltakere fra andre land (teknologi, kultur, språk, tidssoner). I tillegg har studiet gitt deltakerne et faglig og sosialt nettverk til ledere i mange land.
NHH tar sikte på å etablere et nytt GEM-kull til høsten.

7_2701_0.jpg
KLIKK PÅ BILDET FOR STØRRE UTGAVE

Første rekke:
Per Christian Kaels, Denofa AS,Tove Dyblie, daVinci Consulting AS,
Marie Tjøsvoll, Oracle Norge AS, Sigurd Rønneberg, Nordea ASA, Åslaug Trageton, EDB Fellesdata AS, Helge Håskjold

Midten:
Jon Helsingeng, Honeywell AS, Tore Karlgård, Sensus AS
Lars Gørvell-Dahll, John Arve Refsnes, Esso Norge AS,
Lars Ola Rambøl, Storebrand Bank ASA, Tore Taraldsvik, ThinkWare AS, Knut Olav Høeg, Terje Linløkken, Telenor Mobil AS,
Geir Storaas, ABB Offshore System AS, Astri Lie Maaseide

Bakerste rekke:
Gunnar Christensen, Norges Handelshøyskole (programdirektør),
Tom O. Søderlund, Norges Eksportråd, Paal Bekkeheien, Ementor ASA,
Ove Bryøen, Nærings- og Handelsdepartementet, Pål Keillor Kvalheim, Telenor Business Solutions, Frank Jensen, Den norske Bank, Tom Tellefsen, Administrativt Forskningsfond, Ottar Henanger, Teleplan AS, Antero Sulander, Sulander Consulting, Claus F. Høyer, Det norske Veritas, Svein Erik Roksvåg, Telenor Internett AS

Ikke tilstede da bildet ble tatt:
Jon Erik Engeset, Rolls-Royce Marine, Kim Christiansen, DnB, ASA
Dagmar Fjellstad, Telenor Mobil, Agnethe Ellingsen, Jarl-Ivar Ingebrigtsen, Morten S. Pettersen, Nokia Inc.